Snowtrex (Wintertrex)

Snowtrex Wintersportvakanties informatie en reviews

Het bedrijf achter Snowtrex Winterportvakanties is het bedrijf TravelTrex GmbH. Het bedrijf is in 1999 opgericht in het Duitse Keulen en is gespecialiseerd in de directe verkoop van wintersportvakanties. Inmiddels is het bedrijf één van de grootste specialisten in het aanbieden van wintersportreizen in Duitsland. Het bedrijf biedt sinds 2005 ook hun reizen aan buiten Duitsland. De aangeboden internationale vakanties werden eerst aangeboden in Polen en daarna volgden ook Nederland, België, Groot-Brittannië en Frankrijk. Hierdoor is het bedrijf inmiddels een echte internationale wintersportspecialist. Het bedrijf heeft jaarlijks erg veel reizigers onder de hoede, het bedrijf had in boekjaar 2019/2020 namelijk maar liefst 130.000 boekingen.

Het Snowtrex concept

De reizen van Snowtrex hebben allemaal de kenmerken dat ze eenvoudig en duidelijk in elkaar gezet zijn, maar toch zijn gericht op individualiteit en service. Wanneer je een boeking plaatst bij Snowtrex, dan heb je direct de twee belangrijke aspecten van je wintersport geregeld. Tijdens je boeking regel je namelijk direct je accommodatie, maar ook je skipas. In de meest bezochte plaatsen kun je bijna altijd uit meerdere accommodaties kiezen en heb je keuzes uit meerdere soorten categorieën en onderkomens. De vakanties trekken een breed publiek aan door de categorieën die aangeboden worden. Denk hierbij aan categorieën zoals familievakanties, wellness vakanties of luxe vakanties. Op deze manier wordt er gezorgd voor een passend aanbod voor elke klant. Alsof dat nog niet genoeg is, kun je direct bij je boeking extra services boeken zoals materiaal of lessen.

De voordelen van Snowtrex

Wanneer je kiest voor een reis via Snowtrex, dan kun je genieten van een aantal interessante voordelen:

1. Geld terug garantie
    Wanneer de accommodatie of de grenzen zijn gesloten door een pandemie, dan kun je kosteloos je geld terug ontvangen. Daarnaast kun je in dit geval ook zelf kosteloos je vakantie annuleren. Uiteraard zitten hier ook wat regels aan verbonden. Het moet namelijk bij de boeking nog niet duidelijk geweest zijn dat een vakantie niet mogelijk was. Houdt dus vooral het actuele reisadvies in de gaten wanneer je een vakantie boekt.

2. Gratis annuleren en omboeken
    Niet alleen bij een pandemie kan je genieten van de service van Snowtrex.  Stel je bijvoorbeeld voor dat je een vakantie hebt geboekt, maar je kunt toch geen vrij krijgen. Door de extra coulante service bij annuleringen en omboekingen hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Je kunt je vakantie gratis annuleren binnen 5 dagen na je boeking indien je vakantie meer dan 6 weken later begint. Je kunt je reis maar één keer gratis annuleren. Daarnaast kun je onder dezelfde voorwaarden ook kosteloos je vakantie omboeken. Dit kan ook maar één keer, dus het is belangrijk om je datum nu goed te kiezen.

3. Best price garantie
    Snowtrex vind het belangrijk om de gasten altijd de beste prijs te bieden. Heb je een aangeboden reis van Snowtrex ergens anders goedkoper gezien - met dezelfde beschikbaarheid en inbegrepen services - dan kun je uiterlijk op de dag van de boeking een e-mail sturen naar het bedrijf. Je krijgt dan gegarandeerd een 10 euro lager totaalbedrag dan de andere touroperator aanbiedt.

4. Sneeuwgarantie
    Wanneer je op wintersport gaat, dan wil je natuurlijk niet op een bestemming komen waar geen sneeuw gevallen is. Je kunt natuurlijk wachten op de last minute deals, maar je kunt bij Snowtrex ook vroegtijdig boeken zonder risico. Je mag als klant namelijk je vakantie gratis omboeken wanneer het blijft dat er 5 dagen voor de aankomstdag een sneeuwtekort is op je locatie waarvan jij een verstrekte skipas hebt. Wanneer de skigebieden zijn gesloten, dan mag jij dus kosteloos annuleren. Op deze manier ben jij gegarandeerd dat jij kan genieten van de wintersport waarvoor je komt.

5. Reisprijs zekerheidscertificaat
    Snowtrex beschikt over een DRSF certificaat die jou als reiziger beschermt bij pakketreizen of gekoppelde services die aangeboden worden bij één reisorganisaties. Wanneer deze reisaanbieder uiteindelijk de reis niet kan betalen, dan ben jij als reiziger beschermt. Hierdoor loop je nauwelijks risico tijdens het boeken bij Snowtrex.

6. Duitse Reisbond
    Snowtrex is ook aangesloten bij de DRV. Deze Duitse reisbond is de grootste organisatie van reisbureaus en reisorganisaties in Duitsland. Wanneer je hier lid van wilt worden, dan moet je voldoen aan een aantal belangrijke voorwaarden. Het feit dat Snowtrex hierbij is aangesloten is dus een groot voordeel voor de reizigers.

De bestemmingen van Snowtrex

Wanneer je kiest voor een wintersport vakantie bij Snowtrex, dan kun je kiezen uit verschillende landen om jouw vakantie te vieren: De landen waaruit je kunt kiezen zijn: Andorra, Bulgarije, Canada, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Amerika, Zweden en Zwitserland. De meeste accommodaties en vakanties worden aangeboden in Oostenrijk, gevolgd door Italië en Duitsland. Wanneer je een vakantie boekt in ''en van deze landen, dan kun je kiezen uit 500 plaatsen en 2500 accommodaties. Wanneer je samen met kinderen op vakantie gaat, dan kan je genieten van hoge kinderkortingen waardoor je verblijf nog voordeliger wordt.

Snowtrex (Wintertrex) Reviews

We hebben nog geen reviews. Voel je vrij om je ervaringen te delen en schrijf een review over Snowtrex (Wintertrex).

Bezoek Snowtrex (Wintertrex)